lördag 21 februari 2009

VILKEN UNDERBAR DAG

Ingen har väl undgått min längtan ut i skogen för att träna under min Influensaperiod och idag kom vi äntligen ut igen. Kina och jag plockade upp Moa & Oscar för att åka vidare till Drömgruvan. Underbar natur med härlig vinterterräng, solsken , toppensällskap en sån här dag klagar man inte på : )

Väl framme fick jag lägga ett spår åt Oscar vilket var intressant eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Moa fixade apporteringsövningar.
Sen gick vi över sjön så at Kina fick busa av sej lite överskottsenergi efter dessa två lugna veckor medan Mattarna fikade.

Härligt att komma ut och springa av sej lite, full fart över sjön : )

Dags för apporteringsträning, Oscar började att jobba vilket var bra eftersom Kina blir stärkt av Oscars arbete. Sen blev det Kinas tur, Moa hade lagt upp träningen i form av 3 stationer Dirigering, Markering och ett litet Sök. Mellan dessa arbetade vi , mycket bra med transporter emellan för Kina, vid ett tillfälle mellan Dirigering och Söket försökte Kina dra på egen hand men då blev det att backa och gå om sträckan, ingen belöning för dåligt fotgående.

Sammanfattningsvis gjorde Kina ett toppenjobb idag, varav flera avlämningar i handen, det är så himla roligt när man ser att de små delarna vi jobbat med tillsammans börjar blir en helhet. Kul träning som avslutades på bästa sätt genom att Kina hämtade den 3:e Dummien på söket av 4:a och dessutom lämnade den i handen, bättre kan det inte bli för dagen!






4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart verkligen!! Superduktiga Kina! Och jag har fnissat åt din klockrena kommentar på hemvägen även här hemma, hihi! Gu va gott! Och solen tog på mina kiden när vi fikade på isen - gott! KRAMAR

Anonym sa...

Det ska stå "Och solen tog på mina kinder..." och ingenting annat? Dyslexi-light :P

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Och så skönt att du äntligen är på benen och är i farten igen!
Kram på er!

Anonym sa...

Åh va roligt med apportering! Förstår att det var efterlängtat efter att ha varit sjuk och bara legat inne! Kramar & tack för grattulationer