tisdag 3 mars 2009

HAR LITE ATT BITA I......

Tänk att det är ljust när man kommer hem kl 17.00 , helt underbart. Hade förstås kommit hem ännu tidigare om inte min ljuddämpare på bilen inte bara hade gått rakt av på Stockholmsvägen, fick ligga där i skiten och försöka ta bort den del som hängde i backen : (

När jag väl kom hem tog jag tillfället i akt förstås, bestämde mej för att träna ett minipass med Kina, nåt som det har varit mycket dåligt med tidigare i veckorna. Tog med mej Emil i Lönneberga byssan och gick ut, Kina fick gå jaktfot vilket gick väldigt bra idag. Hon fick även springa fritt och sen körde jag inkallning med visselpipa också det funkade bra.

Dessutom gjorde jag anläggningar, x flera. Kina har tidigare blivit helt exalterad och hoppat upp mot gevärspipan, vilket är totalt livsfarligt med ett riktigt gevär. Idag gjorde hon likadant, tyvärr.
Första gångerna hon hoppade sa jag ingenting, låtsades bara inte om henne, nästa gång likadant, 3:e anläggningen sa jag i från ordentligt när hon hoppade upp mot pipan, nästkommande gånger blev det inga mer hopp vilket självklart belönades. Vi har lite att jobba med kan man säga, det är bara att fortsätta på det här spåret, det bara måste gå att få Kina lugn vid skott, jag är envis som synden när jag sätter den sidan till så här ska tränas!!

Får väl hyra in en skytt sen när det är dags med skott!! Moa du skjuter väl gärna, under uppsikt?????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh yes baby!! ;)
Jag misstänker att herrarna här hemma också behöver träna stadga vid skott, de var ju lugna under andjakterna i höstas men nu var det ett tag sen och de lär nog tända till i början...
Härligt att du är envis Camilla!! Det kunde jag väl aldrig tro ;) Hehe!
Kramar!

Anonym sa...

Moa skjut!! Vi behäver med den träningen.. särskilt den skotträdda matten!