fredag 10 juli 2009

VILDSVIN

Kan sitt kommando, klickertränade av Moa ; )

Under gårdagen var Kina och jag ute och gick som vanligt försöker träna regelbundet nu under semestern. Vi stack till Grånnestaskogen, dels för att träna fotgående och för att träna inkallning. Kina går mestadels lös när vi är ute vilket brukar gå jättebra i skogen hon följer varenda steg jag tar oftast. Nu var det läge för lite svampplockning oxå efter regnet så...... ploppar svampen upp. När jag plockar svamp brukar jag sätta Kina för att det ska bli en träning det oxå att sitta kvar och vänta tills hon blir fri. I går var jag lite trött och missade det, vilket innebar att hon rusade i väg, men inte speciellt fort, verkade lite olik sej.
Vi gick en bit till där Vildsvin var förra sommaren och hade ett kärr som sölpöl och mycket riktigt där fanns spår. Vildsvin hade tydligt gnott sej mot trädstammen på en björk. Kina fick lukta lite på spåren och trädet sedan gick vi vidare.....

En bit bort känner jag mej iaktagen och tittar bort över berget, och ser ett vildsvin i mindre storlek kanske i 40-50 kg. Vildsvinet försvinner fort som ögat i väg jag hinner knappt tänka, men snacka att jag fick puls...... Kina var rätt taggad. Men satt kvar brevid mej på vänstra sidan. Jag ringde förstås Pelle direkt och berätta vad jag sett. Det grämer honom att jag nu fortfarande är den enda som sett vildsvin på gården och i Svensksunds jaktlag ; )

4 kommentarer:

Moa sa...

Nu vet vi att Johanna inte hälsar på er nåt mer ;) Hihi!

Åskar tycker Kina var modig som spårade vildsvin!!

Kram

johanna me flock sa...

hahaha gaaah inga mer snårdrev iaf!!!! =) Men kommer ut till er det göra jag!!

Unknown sa...

Hua! Inte vill jag träffa på de där inte....Men jag kommer gärna och hälsar på...trots allt...
Stackars Pelle...livet är hårt ibland...

Anonym sa...

Ja besök vill vi ha ; ) O drev!! KRAMAR