torsdag 20 augusti 2009

FÖRSTA VILDSVINET FÄLLT

Var påväg att lägga mej för jag var så dödligt trött!! Då ringer telefon och det är Pelle som har skjutit första vildsvinet på Svensksunds ägor, självklart är jag stolt över honom!Kina och jag var ju helt enkelt tvungna att kasta oss ut för att kolla in det hela och gick bort mot Grånnesta. Självklart var det där det fanns vildsvin och det visste ju vi eftersom vi sett ett där plus en massa spår.
Min duktiga Dåra var supercool, gick fint i koppel bort men skällde lite grann när vi kom fram för hon trodde att det var busar ute i skogen, men sen såg hon ju sin Husse och drevledaren ; ) Kina fick lukta på vildsvinet inget konstigt där inte sa hon, nu sparar vi lite grisfötter för att ev träna på senare i viltspårens anda! ; )

Nu hänger vildsvinet i slaktar boa, en ung galt. Ca 80kg skulle jag tro!! Vildsvinskebab på Svensksund ; )

4 kommentarer:

Elin me grabbar sa...

Gött!!! Ja kommer o smakar sen för några bullar blev de ju aldrig... :-O
Kram

Johanna och Danne sa...

GRATTIS Pelle! Degt var du värd! Duktig Kina som inte tyckte det var nåt!! Vildsvinskebab låter inte fel, jag kan ta med... hmm.. sallad =)

Moa sa...

Ja, Pelle sa ju nåt i stil med att "det vore ju konstigt om det inte blev nåt vildsvin i år" och nu har han fått ett! Dessutom mkt lyckad gåsjakt hittills. Ska vi tro på en rejäl älg framöver också? Och lite småvilt? Hejja Pelle!!

Unknown sa...

Grattis Pelle!
Häftigt!