lördag 15 augusti 2009

JAKTTRÄNING

Idag var jag iväg en liten stund och fixa lite i lagården med Betonggrejer. När jag kom hem låg Kina vi dörrmattan och sov. Jag förstod direkt att Hussen gått i väg med geväret. Bestämde mej för att gå och träna lite jaktfot och inkallning mot det håll där Hussen höll till. Kina höll sej lugn bort mot Husse, men när vi nästan var framme kom han med 2 gäss i handen. Kina sprang o mötte honom men kom sedan tillbaka till mej.
Vi gick gemensamt mot lagården för att hänga gässen. Kina brydde sej inte nämvärt mycket om dem utan gick jaktfot med mej och höll kontakten.
Väl framme tog vi ett foto, sen fick Kina äntligen lukta på dem. Hon lukta försiktigt dom är ju stora!!
Pelle berättade sen att Kina fick inte följa med med men Zorro var med vilket Kina visste om. Mycket nyttigt för en Dåra!!!

3 kommentarer:

Moa sa...

Grattis till årets första gäss!! Heja Pelle ylar Lucas och Åskar! Nyttig träning för lilla dåran :) Många kramar

Annelie sa...

Låter härligt att säsongen har kommit igång! Duktiga Kina och duktiga matte som tränar på så flitigt!! Kram

Unknown sa...

Åh vad jag skulle vilja ha er envishet och klokhet....!
Jag hade utan vidare gett mig ut för att låta Hera apportera....
Dukitga ni är och duktig Dåra!