lördag 2 januari 2010

JAKT

Idag var det dags för jakt igen, enligt tradition är det ett måste att ha en jaktdag så fort som möjligt efter nyår. Vi blev ett nätt litet gäng, Pelle & Abbe  som skyttar. Moa & grabbsen, jag & Kina i drevet. Vi gick en liten backe först och hundarna stötte ut 2 rådjur som hamnade utom skotthåll. Nästa tur satte sej Abbe på pass, Moa & Pelle med hundar gick i väg. Själv skulle  jag invänta order nedåt lagården. Pelle stod på pass och Lucas & Oscar stötte ut ett rådjur som Pelle sköt, tyvärr kom träffen lite lågt samtidigt som rådjuret var i hoppet, skott nummer 2 klickade. Geväret hade frusit så rådjuret kunde försvinna, vilket resulterade i ett låååångt eftersök för Lucas & Oscar. Men framförallt  för Lucas som var otroligt ihärdig enligt utsago och därför lyckades kanonbra med eftersöket.

Foto:Moa Ågren
Själv stod jag  vid lagården och fattade ingenting, fick 2 samtal från Pelle & Moa som var ganska ostrukturerade...... tyvärr ganska långt från händelsernas centrum.
Efter all uppståndelse så fika vi en stund, sen gick Pelle, Abbe och jag, Kina ut på lite harjakt. Kina jobbade bra och hade dels ett rådjur på spåret och en hare, men haren lurade till slut Kina så det blev inget mer skjutet idag. Nu är vi ganska trötta och nöjda för idag : )

"Paris Hilton"

Harjakt i snåren.

2 kommentarer:

Moa sa...

Tack för idag!! Jag är glad att allt löste sig så bra trots att bössan klickade och du har 3 som mobiloperatör ;) Stor puss från Åskar till löp-Kina!! ;) Kram

JOhanna och killarna sa...

Bra jobbat allihopa men en extra ros till Lusen! Det ska ju vara han till att jobba så ihärdigt!