söndag 7 juni 2009

TRÄNAT LITEGRANN : )

Idag åkte jag och Kina i väg en liten bit bort till Åsvittinge, för att byta lite träningsmark. Hitta ett bra ställe med lite överblick för att kunna se hur Kina arbetade, hade bestämt mej för ett sök, lade ut 6 st Dummie medan Kina fick sitta uppbunden i ett träd längre bort, fungerade bra. Nu skällde Kina inte det minsta, som hon gjort vid några tillfällen tidigare. Fick belöning när jag kom tillbaka för att hon varit duktig!

Vi tränade lite transport fram till söket, gick oxå bra, sen ut och jobba. Söket var ganska smalt och djupt men jag hade bra koll på Kina för att se hur hon arbetade i fältet, måste säga att det såg bra ut, hon fick hämta in alla 6 Dummies och hon lämnade alla i hand, med lite pepp från mej!

Sen gick vi över till att träna lite dirigering, Kina satt kvar lös medan jag lade ut, bra att testa på att träna lite själv då det blir passivitetsträning medan Dummies läggs ut : ) Även här var Kina, bra i arbetet rakt ut och hämta och sedan in till mej. Öka längden vid några tillfällen, gick kanon!

Tog sedan en liten paus, det var ganska varmt i solgläntan där vi hade baslägret, men härligt!

Testade en bytesövning, lade ut en dirigering och när Kina var påväg ut och hämta den kasta jag ut en Dummie som hon skulle springa förbi på vägen in, gick hur bra som helst, körde den 2 gånger, men inga som helst tendenser att försöka byta Dummie, det är Mattes goa tjej det!!!!


Sist ut gick vi iväg en liten bit, Kina fick sitta kvar lös vid ryggsäcken medan jag tog med 1 Dummie ut för att göra ett mindre sök med 1 Dummie. Gick runt i en större cirkel och kastade in Dummien så att den landade på toppen av en sten. Tillbaka till Kina och gick transporten fram till söket med Dummien, skickade Kina och hon jobbade fint, med nosen i backen och bra fart, upp på lille stenen och full fart in lämnade i handen jättefint! Mycket belöning, kli och klapp på baken som Kina älskar! Här nöjde jag mej verkligen, är stolt och mycket nöjd med träningen idag!!!

Vi gick en liten prommis och jag fotade lite natur, sen tog vi bilen hem igen, nu är det en trött liten tjej som ligger under bordet och snarkar!

5 kommentarer:

Moa, Åskar, Lus sa...

Duuuktiga tjejen!!!

Unknown sa...

Härligt att det går så bra!!!
Underbart!

Annelie & Martin sa...

Vad duktiga ni är som tränar på!! och härligt att det går bra!! Ha en underbar vecka!! Kramar

Johanna och Majken sa...

Härligt!!

Thina o hundarna sa...

Härligt när träningen går som man vill. Ha en bra vecka kram.