fredag 9 januari 2009

Apporteringsträning

I dag träffades Danne med flock, Moa och jag för att träna lite, vilket passade mej utmärkt eftersom jag jobbar hela helgen typ 22 timmar! Inte mycket kvar då av dagarna.
Kina har ju då börjat löpa i veckan, jag förträngde det ett tag men jaa.... det är så det är, nu är inte löpet nåt större problem eftersom Kina är ungefär som vanligt, bara något tröttare vilket inte gör så mycket.

Vi väntade till sist för att inte störa mer än nödvändigt, vilket verkade funka. Jag kastade 2 Dummie mot Kina när hon satt på stanna kvar och senare gick vi lite slalom vid Dummies som hon var tvungen att nonchalera, funkade bra. De som vi gått slalom runt fick Kina hämta på Dirigering, hon var otroligt lyhörd och följsam, noggrann med att hålla kontakt med mej för att se vad som skulle göras.

Vi tränade lite med avlämningar och Kina fick som avlsutning även hämta 2 markeringar. Vi tränar vidare och förhoppningsvis får vi till delarna till en helhet under året!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt jobbat! Tack för idag!

Anonym sa...

Härligt jobbat! Visst är det skönt när man känner att det funkar! Klart är att ni kommer gå långt!

Anonym sa...

Eftersom du är så blygsam så får jag skryta lite åt er!! Vilka framsteg, jag tycker man ser nya varje gång vi träffas vilket ändå är regelbundet!!! Stor kram till duktiga ni!

Anonym sa...

Löpte inte hon nyss??